۱۳۸۵ آذر ۱۳, دوشنبه

جمع كردن امضا به زبان انگليسي

تصميم گرفتم درموسسه زبانمان امضا جمع كنم . بايد از كلاس خودمان شروع مي كردم . ما هر جلسه يك خبر براي كلاس توضيح ميداديم . مشكل من در ترم هاي گذشته اين بود كه خبرهاي بچه ها براي من جالب نبود و خبرهاي من براي بچه ها و معلم كلاس . اما از معلم اين ترم خوشم آمده بود . نه تنها مثل معلم هاي قبلي مدام از عشق و دوست پسر صحبت نمي كرد بلكه با تنها پسر كلاس به دليل مرد بودن شوخي مي كرد و عكس هاي دختر و پسرهاي كتاب را مسخره مي كرد . روز 25 نوامبر درباره علت نام گذاري اين روز به عنوان روز مبارزه با خشونت عليه زنان صحبت كردم براي معلم مان جالب بود اما بچه ها چندان استقبال نكردند . توضيحات كمپين و جواب سئوالات احتمالي بچه ها را به انگليسي تمرين كردم و جلسه بعد كمپين را توضيح دادم . يكي از بچه ها و معلم شروع به آيه ياس خواني كردند : ايران با كشورهاي ديگر فرق مي كند و ... درباره تجربه هاي تاريخي ايران و كشورهاي اسلامي ديگر صحبت كردم و بعد از كلاس دفترچه هاي آموزشي را پخش كردم . چندتا از بچه ها دفترچه را گرفتند اما معلم مان گفت كه نمي خواهد چيزي براي خنده داشته باشد باورم نمي شد گفتم تكرار كن . بله درست شنيده بودم گفتم “خنده دار نيست مي تونه تو زندگي خودتون هم تاثير بذاره “ گفت شايد و از كلاس خارج شد . خيلي عصبي بودم انتظار اين برخورد را نداشتم شايد اگر كسي در مترو يا دانشگاه اين جملات را مي گفت مي توانستم به آن اهميتي ندهم اما من از او توقع حمايت داشتم در حاليكه حتي حاضر نشده بود دفترچه را از دستم بگيرد از اين عصباني بودم كه مجبورم تا آخر ترم سر كلاس اين آدم بنشينم . به سرعت از آموزشگاه خارج شدم اشكم درآمد ه بود به يكي از بچه هاي كمپين زنگ زدم به كسي احتياج داشتم كه حسم را درك كند واقعاَ كمك كرد گفت كه عصبانيتم طبيعي است ولي نبايد به اين مسئله اهميت بدهم ما در آينده با مشكلات بدتري مثل دستگيري اعضا مواجه خواهيم شد . ولي به نظر من اين برخورد از فحاشي بسيجي ها و دستگيري بدتر بود چون برخورد آنها قابل فهم و مطابق انتظار ماست . اما وقتي كسي كه مي شناسيش واز او انتظار حمايت داري چنين برخوردي مي كند شوكه مي شوي دوستم تاييدم كرد و گفت كه او از موقعيت و تسلطش به زبان انگليسي سوء استفاده كرده و من بايد با او فارسي صحبت مي كردم . حالم خيلي بهتر بود فكر كردم بايد شبكه ارتباطي اعضاي كمپين را تقويت كنيم تا بتوانيم در چنين مواقعي از هم حمايت كنيم .جلسه بعد بايد با كساني كه دفترچه را گرفتند و بقيه دانشجويان و معلمان موسسه صحبت كنم شايد بخواهند امضا كنند

۱ نظر:

Nil گفت...

ببینم بچه مگه ما رای نگرفته بودیم سر این قضیه ی دانشجویان یا دانشجویان دختر مساله این است؟!!!ا